Thursday, February 21, 2013

manis cinta dicelah kemarau keluh-kesah



Bismillahirrahmanirrahim

Terpanggil menyelusuri sebuah tinta perjalanan seorang sahabat dalam menemukan makna hidup yang sebenar,,..tanpa sangka takdir Tuhan, dia menemukan lingkaran putih cinta Rabb di bumi sakura itu..
menitis mutiara dari tubir mata, saat abjad-abjad yang bertemu membentuk sebuah tulisan yang bisa memaparkan sebuah kronologi cerita perjalanannya dalam menemukan cinta hakiki..lalu, hati yang mula terkesan, terasa jauh dan semakin jauh...terasa kerdil, berkali-kali pintu hati diketuk dengan tulisannya..
ya Allah, indahnya rahsia cinta Mu buat dia...sungguh aku tak layak untuk berasa angkuh dengan nikmat pemberianMu selama ini..dan

di saat hati mula melukiskan kata riak, 
KAU hadirkan sesuatu yang lebih bermakna
menitis dan terus menitis,
jalan seseorang dalam menemukan Tuhan,
terasa kerdil, terasa jauh..
riak mengendur di celah indah tulisan zuhud seorang sahabat..
360 darjah..Ya! 360 darjah
subhanallah..! indah aturan-Mu Tuhan
dia dihadirkan dgn silam yg mencengkam,
namun ditengah laluannya,
Kau hadirkan dia dgn kemanisan Cinta yang cukup manis
yang tiada...tak, masih belum mampu digapai olehku..
dan aku terkesima di depan skrin..
sungguh,,
aku tak layak utk merasa angkuh dengan pinjaman nikmatMU

##syukur+muhasabah+kita bukan siapa-siapa#





terima kasih Tuhan...kasih dan cintaMu tak pernah surut, tak pernah sirna buatku biarpun berkali-kali aku lupa untuk mengucap syukur, walaupun berkali-kali aku terlalai dengan indahnya dunia ciptaan Mu..aku tahu, tulisan dia KAU hadirkan untuk aku lebih dekat kepadaMU, untuk aku lebih kembali berpaut pada JANJIMU..andai tulisan dia adalah perantara teguran MU buatku, terima kasih Allah...sungguh, aku benar-benar terkesan dengannya.





dia




terima kasih sahabat..
tulisanmu sungguh bermakna!



No comments:

Post a Comment