Wednesday, March 20, 2013

kerna aku terlalu cinta



Bismillahirrahmanirrahim

kerna aku terlalu mencinta sehingga senang terluka...

tiga rukun dalam bersahabat
1. berlapang dada
2. sama rata
3. melebihkan sahabat
bukan niat tuk terguris hanya kerna kecilnya kata-katamu sahabat, namun aku punya hati, aku masih insan biasa yang masih bertatih untuk menjadi sahabat yang terbaik, yang masih belajar untuk berlapang dada, yang masih mentah dalam pengelolaan masalah, yang masih mencuba untuk memaafkan..."

aku terasa kerana aku sayang dan cinta.."...
berikanlah aku waktu untuk semua itu. aku masih perlu ruang dan peluang...
sahabat, sungguh, berkali-kali kita teruji, berkali-kali juga kita tergugat, namun sehingga kini kita masih berdiri bersama, masih bergelak tawa bersama, masih cekal mengharung mehnah dan tribulasi bersama-sama..aku percaya, bukan niatmu untuk melukakan hatiku, tapi, jujurnya hati ini masih terluka..masih belum mampu untuk membiarkannya berlalu pergi bak angin lalu..maafkan aku sahabat..!

"kekadang kita tak kata-kata kita bisa mengguriskan hati orang lain"
kekadang juga kita tak sedar kita bersifat pentingkan diri sendiri"
....salah, silap, jatuh dan menangis itu biasa...
..yang tak biasa bila tak mampu untuk belajar dari silap, salah..

Jangan disangka laut yang tenang, tak akan bergelora,
Jua jangan disangka manis sebuah ukhuwwah,
 tak akan tercalar dengan pahitnya perbezaan..


---->>> sungguh aku masih belajar<<<-----

No comments:

Post a Comment