Saturday, June 15, 2013

Tenunan rasa~

bismillah...

hujan lagi

aku ingin menulis dan mencoretkan segala rasa yang hadir saat ini
tak ku duga...perkhabaran itu datang menemuiku jam 11.35 pagi tadi..

ku sangka panas ke petang rupanya hujan di tengah-tengahnya..

aku tahu, semua yang terlakar ini dengan izin-Mu Tuhan.
aku insan biasa yang tak mampu untuk berlagak biasa,
ibarat tiada ape-apa yang terjadi

dan aku, setulusnya menyerahkan segalanya kepadaMU Tuhan


sungguh aku tersentap..! 

aku kira perkhabaran ini bisa buat aku hujan
hujan di dalam..
ini ketiga kalinya...kota harapan kian retak.

"O'Allah,
permudahkan, jgn Engkau susahkan..."

jauh didasar hati, aku ingin kongsikan dengan mereka, apa yang aku rasakan, apa yang aku alami..semoga mereka juga bisa merasakan rasa yang sama seperti mana aku rasakan

-diakhir sebuah penantian, YAKINLAH Allah yang memilih bukan kita.

No comments:

Post a Comment